سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی


اصطلاح لابیاپلاستی

امروزه وقتی در اینترنت یا جاهای دیگر به جستجوی اطلاعاتی در مورد سلامت و زیبایی زنان می پردازیم، به اصطلاحات زیادی برمی خوریم که شاید با آنها آشنایی نداشته باشیم. مسائلی که زنان نه تنها باید بدانند، بلکه به زندگی آنها نیز مربوط می شود و می تواند بسیاری از مشکلات پیش روی زنان را حل کند. یکی از این اصطلاحات «لابیاپلاستی» یا «جراحی زیبایی زنان» است. موضوع مهمی است که بسیاری از خانم ها علیرغم اینکه خانم هستند از آن اطلاعی ندارند و یا از کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن غفلت می کنند و فکر می کنند که این موضوع تنها بخشی از جراحی زیبایی محسوب می شود. با این حال، تنها یک جنبه از لابیاپلاستی زیبایی اندام تناسلی است.

طبیعی است که اندام تناسلی شما با آنچه در دنیای مجازی، آنلاین یا کتاب های پزشکی می بینید بسیار متفاوت به نظر برسد و متأسفانه یکی از جدی ترین آسیب های دیدن این نوع تصاویر این است که اعتماد به نفس شما را پایین می آورد. جرات بده مقایسه ثابت و کامل آنها اشتباه خواهد بود. از این رو روز به روز بر تعداد افرادی که از متخصصین زنان در مورد این موضوع سوال می کنند افزوده می شود.

ظاهر لب ها

شکل لابیاها

نکته جالب در مورد جراحی پلاستیک لابیا این است که لابیاها دارای اشکال و اندازه های مختلفی هستند که همگی طبیعی هستند و هیچ استانداردی از نظر علمی برای اندازه و شکل لابیا ایجاد نشده است. انواع لابیاها، بزرگ، تیره، برجسته و غیره در اشکال مختلف رابطه جنسی هستند و هیچ درمانگر یا پزشکی از نظر اخلاقی و حرفه ای حق استفاده از اصطلاحات یا القاب نادرست در مورد زشتی اندام خصوصی شما را ندارد.

از نظر ژنتیکی، ظاهر اندام تناسلی هر فرد منحصر به فرد است و به همین دلیل است که علاوه بر اینکه جایی برای نگرانی و مقایسه خود با دیگران ندارید، توانایی و اختیار ایجاد تغییر را دارید. مثل بدنت..

در نهایت این شما هستید که در مورد جراحی زیبایی تصمیم می گیرید.

افزایش شدید تقاضا

طبق آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، عمل‌های لابیاپلاستی در سال‌های 2017-2018 39 درصد افزایش یافته است و این آمار به وضوح نشان می‌دهد که زنان بیش از پیش به زیبایی و سلامت و همچنین زندگی جنسی خود توجه می‌کنند.

در تعریف کلی، لابیاپلاستی به تغییر اندازه، شکل و ظاهر لابیا مینور که در واقع در داخل لابیا ماژور قرار دارد، اطلاق می شود. این عملیات را می توان همراه با سایر عملیات انجام داد که می توان به شرح زیر اشاره کرد:

تقاضای لابیاپلاستی و آمار جهانی آن

جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان با دکتر. صفایی

دوره قبل از قاعدگی

? کاهش پوسته کلیتوریس

ژل و روغن را روی لب ها بمالید

? روشن کردن ناحیه جنسی

? جراحی لابیا ماژور (لابیا ماژور لیفت)

سفت کردن واژن با جراحی یا دستگاه لیزر مونالیزا

روش های جراحی لابیاپلاستی

روش های مختلفی برای این عملیات وجود دارد. با این حال، جراحان به طور کلی دو روش کلیپینگ و کلیپینگ را انتخاب می کنند:

? در روش جراحی لابیا مینور (لبه داخلی واژن) بریده شده و هر دو لبه به هم دوخته می شوند. مزیت این روش سرعت عمل جراحی است.

? در روش گوه ای برشی V شکل در وسط لبه اضافی ایجاد می شود. مزیت این روش نسبت به ختنه این است که لبه های طبیعی واژن را حفظ می کند.

بیشتر بخوانید: ? مقایسه تکنیک های مختلف لابیاپلاستی

لابیاپلاستی از صفر تا صد بهترین متخصص زنان در تهران

برای انجام لابیاپلاستی، پزشک:

- پنجره جراحی

- لیزر مونالیزا تاچ

- جراحی عارف

برای استفاده تشخیص اینکه کدام روش بر اساس شکل بدن و آناتومی برای هر فرد مناسب و رضایت بخش است، به عهده پزشک خواهد بود.

مواردی که کاندید پزشکی لابیاپلاستی هستید!!!

دلایلی وجود دارد که علاوه بر زندگی جنسی، زندگی روزمره شما را تحت تاثیر قرار می دهد و در واقع زیبایی و تقارن لابیاها تنها اولویت جراحی برای شما نیست. به دلیل بزرگی لابیا مینور، ممکن است در حین مقاربت احساس درد، چسبندگی یا کشش داشته باشید یا هنگام پوشیدن لباس زیر و حتی هنگام انجام فعالیت های ورزشی احساس ناراحتی و سوزش کنید و البته این موضوع بر زندگی عادی روزمره شما تأثیر خواهد گذاشت.

از دیگر مواردی که مراجعه کننده به جراحی لابیاپلاستی نیاز دارد، احساس ناراحتی ناشی از انشعاب مجاری ادراری در هنگام اجابت مزاج است. یکی از دلایل این مشکل ناخوشایند، بزرگی لب ها است که با لابیا قابل درمان است. توصیه ها! دختران جوان هیچ گونه منع مصرفی برای جراحی ندارند و لابیاپلاستی به پرده بکارت آسیبی نمی رساند.

بیشتر بخوانید: لابیاپلاستی و پرده بکارت

کاندیدهای لابیاپلاستی به گفته دکتر. صفوی

لابیاپلاستی چگونه انجام می شود؟ روش های ابدومینوپلاستی

لابیاپلاستی از تصمیم تا نتیجه

از آنجایی که شما تصمیم به جراحی گرفتید، من، دکتر. نازنین صفایی به همراه تیم پزشکی مجربم با تجربیاتم شما را همراهی می کنم توضیح و توجیه عمل و مراقبت های بعد از لابیاپلاستی بسیار حائز اهمیت است و در روز مراجعه به مطب شما برای معاینه و مشاوره اولیه تمامی مراحل توضیح داده خواهد شد.

همانطور که قبلاً گفتیم، این وظیفه ماست که از نظر ذهنی آماده شویم و توصیه کنیم که آیا شما قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرید یا خیر. یک سوال رایج برای بسیاری از مراجعین این است که آیا در روز جراحی به همراه نیاز است یا خیر.

باید بدانیم که سلامت جسمی و روانی هر فرد با دیگری متفاوت است. از نظر پزشکی، لابیاپلاستی یک جراحی سرپایی (بدون بیهوشی) محسوب می شود، در نتیجه فرد تنها پس از عمل می تواند مطب را ترک کند. در اکثر موارد حال عمومی بیمار کاملاً خوب، طبیعی، بدون درد است، حتی اگر خونریزی کمی داشته باشد، مانند قاعدگی است، راحت می رود و برمی گردد. اما گاهی به دلیل استرس و اضطراب مشتری یا ترس از بیماری، حضور یک نفر در دفتر را به عنوان همکار توصیه می کنم.

 

مراحل قبل از عمل لابیاپلاستی

? هنگام مراجعه به مطب برای معاینه و جراحی نباید پریود باشید.

?در صورت عفونت، ترشحات غیرطبیعی و یا هر نوع مشکل و آسیبی مانند تبخال، زخم تناسلی، زخم دهانه رحم، ابتدا باید مراحل درمان را طی کرد، سپس جراحی کرد.

? اگر قصد بارداری دارید، بهتر است بعد از زایمان برای جراحی اقدام کنید، زیرا ممکن است اندازه لابیاها در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی تغییر کند.

? بسته به شرایط جسمانی خود، ممکن است برای جلوگیری از کبودی و بهبود سریع زخم ها و بریدگی ها، به مدت یک هفته قبل از جراحی نیاز به استفاده از قرص آهن یا آنتی بادی داشته باشید.

? در صورت امکان 1 تا 3 روز از فعالیت های روزانه خودداری کنید و اگر مشغول به کار هستید مرخصی بگیرید.

مهمترین نکته بعد از جراحی این است که به مدت 4 تا 6 هفته از رابطه جنسی خودداری کنید. ورزش های سنگین، دوچرخه سواری، دوچرخه سواری و شنا هم ممنوع!!!

? رعایت موارد فوق شرط لازم برای نتیجه بهتر جراحی لابیاپلاستی است.

بیشتر بخوانید:

? مقایسه روش های مختلف جراحی لابیاپلاستی

مزایا و معایب روش های مختلف لابیاپلاستی

جراحی ترمیمی زنان در یک نگاه

تاریخ جراحی لابیاپلاستی

? لباس راحت بپوشید و از شلوارهای جاذب و تنگ خودداری کنید.

? نگران نباشید و قبل از عمل غذای خود را با اشتیاق و سیری بخورید.

? به دستشویی بروید و ناحیه تناسلی را تمیز و عاری از موهای زائد کنید.

? اگر احساس می‌کنید اضطراب و افسردگی در حال بهبودی شماست، می‌توانید چای سرد امتحان کنید یا در روزی که او را می‌بینید، موضوع را مطرح کنید تا او بتواند یک قرص آرام‌بخش به شما بدهد.

اقدامات لازم در روز عمل لابیاپلاستی

آمادگی برای لابیاپلاستی در مطب دکتر

? موسیقی یا فیلم های مورد علاقه خود را در تلفن خود ذخیره کنید تا در حین کار سرگرم شوید.

? این تنها کاری است که باید انجام دهید

عمل جراحی حدود یک تا دو ساعت طول می کشد و پس از آن از مطب به خانه می روید. پس از آن مراقبت های بعد از عمل به عهده شماست. دقت و ثبات در مراقبت

پس از عمل، بهبود نتیجه بسیار موثر است. پس از جراحی لابیاپلاستی، نسخه ای شامل موارد زیر به شما داده می شود:

? آنتی بیوتیک های خوراکی

?کرم احیا کننده

? محلول ضد عفونی کننده

? تسکین درد و گاز استریل برای محافظت از محل جراحی

 

توجه! مراقبت های بعد از عمل مانند تمیز و بهداشتی نگه داشتن ناحیه و ضد عفونی ناحیه تناسلی و همچنین استفاده مناسب و به موقع از آنتی بیوتیک ها بسیار مهم است. رعایت نکردن این نکات باعث عفونت پس از جراحی شده و بهبودی شما را به تاخیر می اندازد.

نصیحت! محلولی از یک لیتر آب و 3 قاشق غذاخوری بتادین تهیه کنید، آن را در یک بطری اسپری بریزید، بعد از هر بار مراجعه به توالت، ناحیه تناسلی را اسپری کنید، سپس با یک پارچه استریل به آرامی ناحیه را خشک کنید.

این کار را یک هفته ادامه دهید.

یک روز پس از جراحی لابیاپلاستی

امروز می توانید موارد زیر را ملاقات کنید:

درد در ناحیه تناسلی

? تورم لب

? لکه زدن

? خونریزی کم

? کمی ناراحتی عاطفی و گرگرفتگی

? کبودی در ناحیه تناسلی و اطراف آن

مرجع مقاله: https://payju.ir/content/لابیاپلاستی-شیراز-و-دکتر-جوانسازی-واژن-در-شیرا