سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی

بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون 2023

نگهداری و سازماندهی اسناد و عکس های کاغذی همیشه مشکل بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور اسکنرها، کاربران به راحتی می توانند اسناد مورد نیاز خود را به صورت دیجیتالی بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنند و از مرتب سازی و بایگانی مداوم راحت می شوند. اما با ظهور نرم افزار اسکنر موبایل، کاربران هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه تهیه یک کپی دیجیتالی از این اسناد و عکس ها و انتخاب بهترین گزینه دچار سردرگمی می شوند.

در این مقاله سعی شده است بهترین اپلیکیشن اسکن گوشی اندروید و آیفون و همچنین بهترین اپلیکیشن اسکن عکس با گوشی را به شما معرفی کنیم و آنها را با اسکنرهای تخت و اسکنر اسناد مقایسه کنیم و به سوال اسکن عکس از . کاغذ و تلفن اسنادی با اسکنرهای مسطح و اسناد بهتر یا استفاده از برنامه های اسکنر موبایل؟ تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون

برنامه اسکن تلفن همراه امروزه توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است; زیرا آنها می توانند به راحتی و زمان کمتری از اسناد خود یک کپی دیجیتال در فرمت دلخواه و ذخیره شده در کامپیوتر تهیه کنند. تنوع این برنامه ها بسیار زیاد است. بسیاری از آنها باید خریداری شوند و برخی ویژگی های مورد نیاز را ارائه نمی دهند.برای دانلود بهترین برنامه های اسکن موبایل ارائه شده در این مقاله، توصیه می شود در صورت داشتن گوشی یا تبلت اپل و در صورت داشتن گوشی یا تبلت اندروید. در زیر 10 نمونه از بهترین برنامه های اسکن موبایل برای اندروید و آیفون در سال 2023 را ارائه می دهیم:

اسکنر موبایل CamScanner

یکی از بهترین نرم افزارهای اسکن موبایل موجود در سیستم عامل های موبایل CamScanner است. این برنامه به شما امکان می دهد صورتحساب ها، یادداشت ها، کارت های ویزیت و سایر اسناد و همچنین مکالمات تخته سفید را اسکن کنید. CamScanner از OCR برای استخراج متن از اسکن های شما استفاده می کند. این برنامه دارای عملکرد برش هوشمند و عملکرد تصحیح خودکار برای تمیز کردن متن و تصاویر شما برای بهتر دیده شدن است.

CamScanner

از ویژگی های اضافی این برنامه می توان به اشتراک گذاری فایل های PDF، Word، JPEG یا TXT از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی اشاره کرد. این ویژگی ویرایش حاشیه نویسی پیشرفته، محافظت از رمز عبور، همگام سازی بین پلتفرم و جستجوی کلمه کلیدی است. همچنین دارای تبدیل پی دی اف به ورد، مبدل پی دی اف به اکسل، اسکنر کد QR و موارد دیگر است. مجموعه ای از ابزارهای داخلی مانند

اسکنر تلفن IScanner

با برنامه اسکنر موبایل iScanner می توانید به راحتی هر سندی را به فرمت txt، pdf یا jpg تبدیل کنید. این ابزار آسان برای استفاده به عنوان یک دستیار دیجیتال تمام وقت شناخته می شود زیرا کار کاغذ را آسان تر می کند. پس از تبدیل به یک فایل PDF، می توانید سند را ویرایش کنید یا یک امضای دیجیتال به سند اضافه کنید تا صحت آن را تأیید کنید. یکی از محبوب ترین عملکردهایی که توسط اپلیکیشن های اسکنر انجام می شود، امکان اسکن اشیا با دوربین است. بله، شماره روی جعبه به راحتی قابل خواندن است و باعث صرفه جویی در زمان می شود.

برنامه اسکنر موبایل iScanner

علاوه بر این، می‌توانید مهم‌ترین ویژگی‌ها را محاسبه کرده و با استفاده از رمز عبور یا کنترل چهره، آن‌ها را به‌طور ایمن قفل کنید تا از سوء استفاده جلوگیری کنید. برنامه موبایل iScanner به شما این امکان را می دهد که متن را از تصویر دلخواه خود استخراج کرده و با استفاده از یک کلیپ آن را کپی کنید. علاوه بر این، می توانید با بررسی مسائل و اسکن وب، مسائل ریاضی و سایر مسائل را حل کنید.

یکی از نقاط ضعف نرم افزار اسکنر موبایل iScanner استفاده رایگان محدود آن است که به شما امکان می دهد تعداد مشخصی اسکن را به صورت 24/7 انجام دهید و برای استفاده نامحدود باید آن را خریداری کنید.

اسکنر موبایل مایکروسافت آفیس

یک لنز مایکروسافت آفیس، این برنامه اسکنر موبایل شامل مجموعه ای از ویژگی های مفید است که به شما کمک می کند یک کپی دیجیتالی از اسناد فیزیکی خود ایجاد کنید. عملکرد OCR این برنامه امکان جستجو و ویرایش آسان تصاویر و اسناد اسکن شده را فراهم می کند. با این برنامه به راحتی می توانید رسیدهای کوچک، کارت ویزیت، یادداشت ها و حتی تخته سفید را اسکن کنید.

اسکنر لنز مایکروسافت آفیس

امکان انجام تنظیمات برش، تنظیمات و تنظیمات رنگ، میزان تابش نور و حاشیه نویسی از دیگر ویژگی های لنز مایکروسافت آفیس است. با این برنامه می توانید اسناد و تصاویر خود را در نوت وان و درایو وان و در فرمت های مختلف مانند Word، Excel، PowerPoint یا PDF ذخیره کنید. البته بد نیست بدانید که امکان ذخیره مستقیم آنها در گالری نیز وجود دارد و در واقع می توانید سند اسکن شده خود را در بیش از یک فرمت و در مکان های مختلف دریافت کنید.

گاهی اوقات پایین بودن کیفیت اسناد اسکن شده در این برنامه نسبت به سایر برنامه ها و همچنین مشکلات در اشتراک گذاری فایل ها توسط کاربران از معایب این برنامه اعلام شده است.

اسکنر موبایل Adobe Scan

برنامه اسکن Adobe یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای سیستم عامل اندروید محسوب می شود. رابط کاربری ساده و کاربرپسند یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این برنامه است. فقط دوربین گوشی خود را به سمت یادداشت ها، فرم ها، رسیدها و هر سندی که می خواهید از آن یک کپی دیجیتال تهیه کنید، بگیرید تا سند شما به طور خودکار شناسایی و اسکن شود.

برش رنگ؛ چرخش و تنظیم؛ طبقه بندی صفحات؛ عملکردهایی مانند ویرایش و جستجو با فناوری OCR به شما کمک می کند تا یک فایل با کیفیت بالا تهیه کنید. قابلیت اشتراک گذاری فایل شما از طریق ایمیل و فضای ابری توسط برنامه اسکن Adobe پشتیبانی می شود.

این برنامه دارای بسیاری از ویژگی ها و عملکردهای دیگر مانند ادغام فایل ها، تبدیل PDF به Word و PowerPoint، حفاظت از رمز عبور، امضای الکترونیکی روی فایل ها و حدود 20 گیگابایت فضای ابری برای ذخیره سازی است. اما این امکانات در صورت خرید نسخه پریمیوم در اختیار شما قرار می گیرد و این مشکل را می توان یکی از بزرگترین معایب این برنامه دانست.

اسکنر نابغه اسکنر موبایل

برنامه Genius Scan بهترین برنامه اسکن موبایل برای اندروید و آیفون می باشد که در آن دریافت اسناد به صورت عمدی و سریع انجام می شود و این امر اکنون برای کاربران آسان شده است. این برنامه دارای عملکرد اسکن انبوه است و اگر نیاز به اسکن اسناد طولانی با تعداد صفحات زیاد دارید برای شما مناسب است.

اسکن نابغه

برش خودکار و دقیق، نمایش تصویر پرسپکتیو هوشمند، بهبود تصویر، اشتراک گذاری ایمیل و شبکه های اجتماعی و سازماندهی اسناد از ویژگی های بسیار مفید این برنامه است. همچنین می‌توانید اسناد را ویرایش کنید، مانند حذف سایه‌ها، اعمال فیلترها، اسکن دسته‌ای و ایجاد فایل‌های PDF چند صفحه‌ای.

از معایب این برنامه می توان به کیفیت پایین اسناد پی دی اف نسبت به سایر اسکنرهای پی دی اف و ادغام پولی با سرویس های ابری مانند دراپ باکس و گوگل درایو اشاره کرد.

اسکنر موبایل swiftscan

SwiftScan یک برنامه اسکنر موبایل عالی برای اسکنر اسناد با کد QR داخلی و اسکنر بارکد است. مانند سایر برنامه های فهرست شده در اینجا، تقریباً می توانید هر چیزی را اسکن کنید، از اسناد گرفته تا یادداشت ها و تخته های سفید. فایل های اسکن شده را با فرمت JPG یا PDF ذخیره کنید و با استفاده از عملکرد OCR جستجو کنید.

SwiftScan

SwiftScan به شما امکان می دهد اسناد چند صفحه ای را اسکن کنید، موارد را ویرایش و برجسته کنید و تصاویر را با رنگ ها و فیلترها بهبود بخشید. می توانید به انواع سرویس های ابری از جمله iCloud Drive، Dropbox، Google Drive و Box و همچنین Evernote، Slack و Todoist متصل شوید.

نسخه پریمیوم شامل اسکن نامحدود، امضای الکترونیکی، حذف واترمارک، بارگیری خودکار، بارگیری چند صفحه، OCR و موارد دیگر است.

Scanner Mobile Scanner Pro

Scanner Pro برای کاربران iOS یک اسکنر اسناد تلفن همراه با ویژگی های کامل و منحصر به فرد است که به شما امکان می دهد موارد را با iPhone یا iPad خود اسکن کنید، سپس در Dropbox، Google Drive، OneNote، iCloud Drive و سایر WebDAV چاپ، چاپ، ذخیره یا دانلود کنید. -پست الکترونیک. خدمات ذخیره سازی آنلاین فعال هستند.

Scanner Pro

این برنامه از پردازش تصویر پیشرفته برای اصلاحات خودکار استفاده می کند، مهر رنگی و امضا را ارائه می دهد، بیش از 25 زبان را با استفاده از OCR تشخیص می دهد و به شما امکان چاپ یا فکس اسناد را می دهد.

با همگام‌سازی iCloud، می‌توانید به دارایی‌ها در همه دستگاه‌های Apple خود دسترسی داشته باشید، PDF‌های محافظت شده با رمز عبور، ویرایش‌ها، ذخیره، و لغو ویرایش‌ها را در صورت نیاز ویرایش کنید، و به راحتی اسکن‌های خود را به اشتراک بگذارید. این برنامه آپلود خودکار را در سرویس های ذخیره سازی ابری متصل ارائه می دهد و استفاده از آن بسیار آسان است.

Scanner Pro خریدهای درون برنامه ای را برای دسترسی به ویژگی های اضافی، مانند حذف واترمارک، انجام جستجوی متن کامل، و فعال کردن محافظت از رمز عبور ارائه می دهد.

اسکنر موبایل اسکنر کوچک

برنامه اسکنر Tiny را می توان یک اسکنر موبایل قابل اعتماد در نظر گرفت که اکثر ویژگی های استاندارد را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در واقع، شما یک جعبه ابزار استاندارد برای ویرایش بدون هیچ هزینه ای دریافت می کنید. از کوچکترین اسناد مانند رسید گرفته تا اسناد و تصاویر بزرگ را می توان با این برنامه اسکن کرد.

کمی تحقیق

این برنامه قابلیت ذخیره اسناد در فضای ابری را نیز دارد و علاوه بر این به شما این امکان را می دهد که فایل های ضروری خود را مستقیماً در عرض چند دقیقه برای چاپ ارسال کنید. تشخیص خودکار لبه ها، ایجاد تصویری صاف، تنظیم کنتراست و ابعاد، سازماندهی فایل ها بر اساس نام و محافظت از رمز عبور از ویژگی های اصلی برنامه اسکنر Tiny است.

پشتیبانی اپلیکیشن از تبلیغات و خریدهای درون برنامه ای برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته را می توان یکی از نقاط ضعف Tiny Scanner دانست.

اسکنر موبایل پاک کردن اسکنر

برنامه Clear Scanner برای اسکن در تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید و iOS طراحی شده است. در واقع با نصب این برنامه می توانید با استفاده از تلفن همراه خود اسناد کاغذی با فرمت PDF و JPEG را به نسخه دیجیتال تبدیل کنید. این برنامه به دلیل سرعت پردازش بالایی که دارد برای کاربرانی که نیاز به اسکن دائمی دارند مناسب است و زمان برای آنها مهم است.

پاک کردن اسکن

اسکن چند صفحه ای، سازماندهی اسناد، امکان ترکیب و اشتراک گذاری در وان درایو، گوگل درایو و دراپ باکس و همچنین اتصال به فضای ذخیره سازی ابری از مهم ترین ویژگی های برنامه Clear scanner است. این برنامه به شما این امکان را می دهد تا از طریق چاپ ابری، نتایج را روی کاغذ برگردانید و اسکن خود را ویرایش کنید یا پس از ذخیره تغییرات مورد نظر را اعمال کنید.

بزرگترین ایراد این برنامه را می توان تبلیغاتی دانست که در حین فرآیند اسکن باعث آزار کاربر می شود.

اسکنر موبایل Evernote را اسکن می کند

Evernote scanable را می توان بهترین نرم افزار اسکنر برای سیستم عامل های آیفون و iOS دانست. این برنامه با رابط کاربری ساده خود در بین دوستداران آیفون محبوب است و کپی های دیجیتال را بسیار سریع، کارآمد و هوشمندانه به اشتراک می گذارد. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه، فناوری تجزیه متن است و با اتصال به لینکدین، اطلاعات کارت ویزیت را دریافت کرده و به مخاطبین شما منتقل می کند.

Evernote قابل اسکن

ایراد بزرگ این برنامه عدم وجود امکانات فوکوس دستی و ترکیب صفحه نمایش و تصاویر است.

مزایای منحصر به فرد اسکن تخت

تا اینجا در مورد بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون صحبت کرده ایم. با توجه به تقاضای روزافزون کاربران برای کپی های دیجیتالی تصاویر و اسناد، ظاهر نرم افزار می تواند کمک شایانی به آنها کند. زیرا همیشه در دسترس هستند و تقریباً هر بار کیفیت مورد نیاز را ارائه می دهند. با وجود تمامی مزایا و قابلیت های نرم افزار اسکنر موبایل، نباید فراموش کرد که تصویر نمایش داده شده توسط اسکنر مسطح همیشه کیفیت بهتری نسبت به نتایج به دست آمده از نرم افزار اسکنر موبایل دارد.

اسکنر تخت

در ادامه، دلایلی را فهرست کردیم که برتری اسکن عکس ها با اسکنر تخت را در مقایسه با برنامه اسکن عکس روی گوشی شما اثبات می کند:

نورپردازی نامناسب

دوربین شما تحت تأثیر نوری است که در طول فرآیند اسکن از لنز آن منعکس می شود. نور محیطی، فلاش بیش از حد، نقاط داغ روی قاب عکس، انعکاس عکس‌ها و مجلات براق همگی مسائلی هستند که نور را در هنگام ثبت تصاویر ناسازگار و غیرقابل پیش‌بینی می‌کنند. این مشکل کیفیت نهایی نسخه دیجیتال حاصل از برنامه اسکنر موبایل را کاهش می دهد. در همین حال، قطعات متعددی مانند آینه ها، موتورها، لنزها، حسگرها و چراغ ها با هم در یک اسکنر کار می کنند تا تصاویر را با بهترین کیفیت و بالاترین وضوح به کامپیوتر ارائه دهند.

تمرکز اشتباه

هنگامی که از دوربین گوشی برای اسکن استفاده می کنیم، تلاش برای کادربندی مناسب و نزدیک شدن بیش از حد به تصویر باعث می شود که تصویر از فوکوس خارج شود. اما در اسکنرها این فرآیند به صورت خودکار و کاملا هوشمند انجام می شود و نتیجه خوبی می خواهد.

زاویه اشتباه

دوربین تلفن به ندرت در زاویه راست، از بالا به پایین قرار می گیرد: در حالی که عکس شما کاملاً تراز و راست روی اسکنر زاویه دار خواهد بود.

برش های ناهموار

اگر از یک برنامه اسکنر موبایل استفاده می کنید، باید تصویر خود را به هر حال برش دهید تا پس زمینه از تصویر نهایی حذف شود. اما اسکنرهای تخت به طور خودکار ابعاد هر تصویر، از تصاویر کوچک مانند کارت ویزیت گرفته تا تصاویر بزرگ را تشخیص می دهند و نیاز شما را به انجام تنظیمات نهایی بی نیاز می کنند.

کیفیت پایین

کیفیت سند اسکن شده یک عامل بسیار مهم است و نسخه دیجیتالی که از اسکن مسطح به دست آمده است برتری خود را نشان داده است. اگر تصویر خوانده شده توسط دوربین و تصویر خوانده شده توسط اسکنر را بزرگ کنید، به وضوح می توانید تفاوت کیفیت و وضوح تصویر را مشاهده کنید. در اسکنرها واحد وضوح تصویر DPI (نقطه در اینچ) یا نقطه در اینچ است. این نقاط، نقاط کوچکی در تصویر هستند و هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر می‌رود.

تفاوت بین اسکن اسناد با اسکنر موبایل و برنامه اسکنر اسناد

بایگانی و سازماندهی اسناد کاغذی، چه در مقیاس بزرگ مانند یک تجارت یا در مقیاس کوچکتر مانند اسناد شخصی، همیشه یک چالش بوده است. به همین دلیل، روز به روز بر اهمیت کپی دیجیتال اسناد کاغذی افزوده می شود. می‌توانید با استفاده از برنامه‌های اسکنر موبایل، یک فایل دیجیتال از اسنادی مانند عکس‌ها ایجاد کنید. اما خروجی اسکنر اسناد همیشه بهتر از این برنامه ها بود.

اسکنر اداری

تمام مزایای راه اندازی اسکن با استفاده از اسکنر تخت در مورد اسکنرهای اسناد نیز صدق می کند. با این حال، ما سعی کرده ایم تفاوت بین راه اندازی نسخه دیجیتال توسط اسکنر آفیس و نرم افزار اسکنر موبایل را به صورت کوچک بررسی کنیم. نتایج این بررسی به شرح زیر است:

اهمیت امنیت هنگام اسکن اسناد

همه اسکنرهای موبایل امنیت لازم را برای اسناد مهم و ارزشمند شما فراهم نمی کنند. در اکثر برنامه ها، کاربر باید یک نسخه پولی از نرم افزار را خریداری کند تا بتواند از رمزهای عبور و رمز عبور استفاده کند. در همین حال، Document Scanner به شما امکان می دهد کپی های دیجیتالی اسناد مهم خود را کاملاً ایمن در رایانه یا در فضای ابری نگه دارید. این فایل ها به راحتی قابل مدیریت و کپی با اسکنر هستند.

یادداشت های نوشتاری کیفیت داده های مشاهده شده

Document Scanner طیف گسترده ای از گزینه های اسکن با کیفیت بالا را ارائه می دهد. در واقع این اسکنر به لطف فناوری و کنترل نور، وضوح و کیفیت بهتری را نسبت به نسخه اسکن شده توسط اپلیکیشن های موبایل در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

بهره وری بیشتر اسکنر اسناد

اسکنر اسناد می تواند حجم زیادی از اسناد را بدون اتلاف وقت و کاهش کیفیت اسکن کند. در واقع می توان این روش را بسیار کارآمدتر و بهینه تر از استفاده از برنامه اسکن موبایل دانست. می توانید تعداد زیادی سند را در سینی تغذیه خودکار اسکنر قرار دهید و دستور اسکن را صادر کنید. تا زمانی که فرآیند اسکن کامل نشده است، نیازی به حضور ندارید.

اسکنرها همیشه برتر از برنامه های اسکنر موبایل هستند.

با توجه به مزایای اسکنرها تاکنون، به نظر می رسد که حتی بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل نیز نمی توانند جایگزین مناسبی برای اسکنرها باشند. کیفیت ارائه شده توسط این برنامه ها در مقایسه با اسکنرهای مسطح و اسناد بسیار پایین تر است که می توان آن را به فناوری اجرا شده بر روی اسکنرها نسبت داد. بنابراین اگر کیفیت، سرعت، بهره وری و امنیت عکس ها و اسناد برای شما مهم است، توصیه می شود برای تهیه نسخه دیجیتال از اسکنر استفاده کنید.

یک دوربین قابل حمل

اخرین حرف

داشتن یک اسکنر رومیزی می تواند اعتماد و راحتی بیشتری را نسبت به بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای کاربران به ارمغان بیاورد. خرید یک اسکنر ارزان و باکیفیت بسیاری از نیازهای شما را برطرف کرده و امنیت لازم را به شما می دهد. با مراجعه به سایت فروشگاه آوای فرهنگ می توانید بهترین و اقتصادی ترین اسکنرهای موجود در این فروشگاه را بیابید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

 

ماخذ مقاله: اپلیکیشن اسکنر موبایل