سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی

این بخش به تشخیص ایده ها و گمان هایی که رفتار فرد مبتلا به فوبیا را تحت تاثیر قرار می دهد کمک می کند، بخصوص آنهایی که ممکن است زمینه را برای شدیدتر شدن اختلال مهیا کند. در ادامه یه سری دلیل بهت می کم که باعث ترسناک به نظر رسیدن این ساختمان ها میشه و یه سری عکس هم از وحشتناک ترین ساختمان های دنیا. این کار نباید لحظه ای انجام شود چون ممکن است علائم ترس تشدید شود.برای این کار بهتر است ابتدا در مورد چیزی که نسبت به آن فوبیا دارید فکر کنید و سپس کم کم در ذهن خود با آن روبرو شوید. روان درمانگران شناختی-رفتاری در جریان درمان اختلال فوبیا از نوع فوبیای اجتماعی تلاش می نمایند که با حالتهایی مانند جالت خود ادراکی ضغیف و وجود مهارتهای اجتماعی ضعیف مراجعان خود مقابله نمایند و آنان در این مدلهای درمانی از انواع تکنیکهای رفتاری و شناختی برای مقابله با اختلال فوبیا از نوع فوبیای اجتماعی استفاده می کنند . ترس از پرندگان. افرادی که از این فوبیا رنج میبرند ممکن است تنها از برخی گونهها بترسند. برای مشاهده برخی از تحقیقات انجام شده درباره اثر بخشی درمان اختلال فوبیا و ترس اینجا را کلیک کنید.

درمان این اختلال شبیه به درمان اختلال وحشت زدگی است. غالبا بهخاطر شرایط غیربهداشتی است. ترس از عوامل طبیعی مثل بلندی، آب و تاریکی، ترس از حیوانات، ترس از قرار گرفتن در یک موقعیت خاص مانند دندانپزشکی، آسانسور پرواز و مکانهای بسته، ترس از زخم، تزریق و خون و ترس از شرایط دیگری مانند مرگ، خفگی و بیماری، از انواع فوبیاهای خاص هستند. ترس از مکانهای کوچک مانند آسانسور، اتاقهای کوچک و دیگر فضاهای بسته را کلاستروفوبیا میگویند. ترس از فضاهای محصور، تنگناهراسی می تواند با سوار شدن به آسانسور یا استفاده از دستشویی کوچک تشدید شود. اگر فوبیا فقط گاه گاهی پیش می آید، مانند ترس از پرواز، استفاده از دارو در موقعیت خاص می تواند محدود شود. برای مثال، یک شخص ممکن است فقط از عنکبوت یا گربه بترسد. فوبیاهای خاص: این ترس فقط مختص یک موقعیت یا موضوع خاص است مثلاً ترس از بلندی، ترس از یک حیوان، ترس از آسانسور، ترس از پرواز، ترس از مرگ و … همه ی افراد در مواجه با موقعیت های خطرناک دچار ترس می شوند و این یک واکنش طبیعی است چون دستگاه عصبی به صورت خودکار فعال می شود و دستور جنگ، گریز و یا میخکوب شدن را صادر می کند و علائمی نظیر کاهش دمای بدن، تنگی نفس و افزایش تعداد تنفس را به دنبال دارد این علائم قابل درمان و کنترل هستند چون به دنبال ترس طبیعی روی می دهند و زمانی فوبیا نیاز به درمان دارد که با علائم زیر همراه باشد.

به تدریج آگاهی تان نسبت به منشا ترس در گذشته افزایش پیدا می کند. ممکن است این فوبیا در اثر پیش آمدن یک اتفاق یا آسیب در گذشته که با خیس شدن همراه بوده است ایجاد شود. همه ی افراد در مواجه با موقعیت های ترس آور دچار علائم جسمانی می شوند که اگر تکنیک های تن آرامی را یاد بگیرند می تواند تسلط بیشتری بر علائم داشته باشد. • علائم جسمی مرتبط با اضطراب. این اختلال که نوعی ترس غیر واقعی، شدید و طولانی مدت نسبت به بعضی از اجسام، اشخاص، حیوان و یا موقعیت خاصی است نوعی اضطراب و پریشانی را برای فرد به دنبال دارد. تشخیص علائمی که نیاز به درمان فوبیا دارد؟ ساختار تکنولوژی VR به گونه ای است که کاربر وقتی عینک را بر چشم می گذارد و وارد محیط شبیه سازی شده می شود مغز او این محیط را نه به عنوان محیط ساختگی بلکه به عنوان یک محیط واقعی تلق می کند و در نتیجه واکنش های مشابه واقعیت نسبت به محیط خواهد داشت. برای صحبت کردن یا مهارت مورد نیاز برای نواختن آلت موسیقی اثر نمی گذارد.

افرادی که این فوبیاها را دارند ممکن است نیاز به ایجاد تغییر در روانشناس تهران زندگی خود باشند. افرادی که این فوبی ها را دارند ممکن است نیاز به ایجاد تغییرات چشمگیر در زندگی خود باشند. فوبی های بزرگسالان معمولاً چندین سال طول می کشد و احتمال اینکه به خودی خود رفع شوند کمتر است. جوانان برای عملکرد بهینه به هشت تا ده ساعت خواب شبانه نشان دارند در حالیکه بزرگسالان به هفت تا نه ساعت خواب احتیاج دارند. فوبیا اجتماعی، اگر فوبیا اجتماعی شما روی یک عملکرد خاص (برای مثال، ارائه یک سخنرانی یا اجرای یک کنسرت) متمرکز باشد، دکتر شما ممکن است یک دارو مانند پروپرانولول (ایندرال) تجویز کند. برای مثال، اگر از آسانسور میترسید، درمانتان به شکل مرحلهای پیش میرود، ابتدا دربارهی وارد شدن به آسانسور فکر میکنید، سپس عکسهایی از آسانسور میبینید، نزدیک آسانسوری واقعی میروید، وارد آسانسور میشوید. پس از آن در موقعیت واقعی به دنبال روبرو شدن با ترس باشید. شاید با این نوع ترس در فیلمها و سریالهای تلویزیونی آشنا شده باشید. یکی از مهمترین روش های درمان ترس، روبرو شدن با ترس به صورت مکرر می باشد.

رفتار درمانی از دیگر روش های درمان فوبیا و ترس می باشد. با وجود آنکه ترس از حیوانات و دیگر فوبیاها قابل درمان هستند و با دورههای روان درمانی و مصرف دارو درمان خواهند شد. یا مصرف سایر داروها قابل نسبت نمی باشد. بدون درمان مناسب، فوبیا می تواند خطر انواع دیگر بیماری های روانی خصوصا سایر اختلالات اضطراب، افسردگی و سوء مصرف مواد را افزایش دهد. به علاوه، بودن در کنار افراد همفکری که همگی می خواهند بهتر شوند، شانس بهبودی شما را افزایش می دهد. معمولاً برای درمان فوبیا ابتدا باید نوع ترس تشخیص داده شود که در کل به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند. به عنوان نمونه وقتی فردی در محیط واقعیت مجازی (Virtual Reality) در یک فضای مرتفع مثلا بالای یک ساختمان بلند قرار می گیرد مغز فرد این ارتفاع را واقعی تشخیص داده و فرد دچار اضطراب می گردد. در روش درمانی واقعیت مجازی مدیریت استرس عمومی و مهارتهای حفظ آرامش برای اختلالات مرتبط با استرس به بیماران آموزش داده میشود. برای درمان فوبیا روش های مؤثر و مفیدی وجود دارد که به مهمترین آن ها اشاره می کنیم. فوبیا انواع مختلفی دارد که هر کدام روش های درمانی متفاوتی دارند که در زیر به هر کدام اشاره می کنیم.