سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی

26کیلومتر که از رامسر دور شوید به جواهرده میرسید. یعنی اگر قصد بازدید از لاویج را داشته باشید، میتوانید سر راه نیز به این پارک جنگلی سری بزنید. بازدید از این پارک ملی بدون شک مهمترین بخش گروههای آماتور و متخصص برای هر دو نوع محلی و خارجی است. این پارک در شهرستان نور و در مسیر جاده لاویج قرار گرفته است. چشمههای زیبا و چشم نوازی که در مقابل چشمانتان در این جنگل میبینید، روح تازگی و سرزندگی را در شما زنده میکند. اگرچه اکوسیستم زنده جنگل، در طی میلیونها سال دست به بازآفرینی خود زده اما جنگل لیند متعلق به همان دوره ابتدایی پیدایش جنگلهای هیرکانی است. این کشتی حدود 1 ساعت شما را در قسمت مشخصی از دریا می گرداند و با اجرای موسیقی زنده همراهی تان می کند. شما بعد از عبور از رودخانه و دره به تدریج با آبشاری که از بین صخره های بلند بیرون زده شده است، روبرو خواهید شد. در نور هر چقدر که بگردید بازهم جایی را پیدا خواهید کرد که صفای دیدنش میتواند سفرتان را دلپذیر کند. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن 91 نفر بودهاست. وسیه سر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن 253 نفر بودهاست.

محمد ناصری فردشباهت سنگ نگاره های پیش از تاریخ ایران با نقاشی های کهن غار لاسکو در فرانسهاز منظر سنگ نگاره های کهن، می توان نگاه ساده و پیچیده نگارگران اعصار کهن را رصد کرد. مرجونه سر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان ولوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1385 جمعیت آن زیر سه خانوار بودهاست. سوادکوه به دلیل قرارگیری در دامنه رشته کوه البرز، دو طبیعت متفاوت اعم از طبیعت کوهستانی و درهای را شامل میشود که مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است. دالخانی 800 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و از بکرترین جنگل های مازندران محسوب میشود. به همین دلیل روستای جواهرده متفاوت از سایر روستاها است و امکانات رفاهی مناسبی برای این منطقه تعبیه شده که در کم تر دهستان هایی مشاهده می شود. شغل اغلب مردم شامل دامداری سنتی باغداری و زنبورداری می باشد? مساحت تقریبی آن 42 هکتار بوده که شامل تالار شهر ، آلاچیق ، سرویس بهداشتی ، تپه مصنوعی ، پیست دوچرخه سواری، اسکیت، بازی کودکان و… روستای جواهرده در غرب مازندران و مرز گیلان قرار دارد و در فاصله تقریبی 30 کیلومتری از رامسر واقع شده است. نادر چقاجردیغار رودافشاندهانه غار رود افشان بر بالای ارتفاعات جنوب شرقی روستای رود افشان در ارتفاع تقریبی 1920 متر از سطح دریا در دامنه کوه روبروی پارکینگ قرار داشته و به دهان نهنگی عظیم الجثه میماند که برای بلعیدن شما گشوده شده است. از بندرهای چارک و آفتاب بطور مداوم قایق و لنج برای مسافرت به مقصد کیش وجود دارد.

برای دیدن منظره پشت سد باید از ضلع شرقی سد به تاج آن برسید که ممکن است ماموران سد مانع شوند یا از مسیر روستای گالشکلا استفاده کنید که بهنظر زیباتر است. از جاذبه های اصلی روستای علاوه بر جنگل های های زیبای هیرکانی و آبشار ولیلا میتوان از امامزاده یحیی نام برد که بادشت وسیعی از گل نرگس شاخه تاج زرین و شهلا احاطه شده است? از پایین ترین نقطه ماسوله تا بالاترین نقطه آن حدود 120 متر فاصله وجود دارد و خانه ها به صورت پلکانی در بالای یکدیگر قرار گرفته اند. ارتفاع بلندترین نقطه آن از سطح آبهای آزاد در حدود 4075 متر است. نوسره، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395 ، جمعیت آن زیر سه خانوار بودهاست. مردم این روستا در دوران دفاع مقدس 4 شهید و یک جاویدالاثر به نامهای برادران طلبه شهید «نظامعلی قلینژاد» و «ربیع قلینژاد»، «هوشنگ عزیزپور» و «جانعلی ابراهیمی» و جاویدالاثر «داریوش محمدی» تقدیم نظام اسلامی کردند. برای رسیدن به سلیمان تنگه و سد شهید رجایی باید از ساری به سمت منطقه دودانگه حرکت کرد. همچنین ولیلا زادگاه سردار شهید جاویدالاثر محمد عباسی می باشد.از جمله مشاهیراین روستا نویسنده مرحوم منصور هدایتی می باشد? مومج خیل، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان ولوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن 276 نفر بودهاست.

شما میتوانید پیاده تا قسمت شاهنشین قلعه رفته و از فراز آن، دور تا دور قلعه را تماشا کنید. همچنین چوب نیز در قسمت های دربها، پوشش داخلی سقف طبقات اول، برجها و واحدهای مسکونی و پنجرهها وجود دارد که به خاطر رطوبت بالای هوا در این منطقه از ملات گچ، ساروج و آهک همراه با خاکستر استفاده شده است. پیست دوچرخهسواری، مسیرهای پیادهروی، کنارههای رود چالدره، کافیشاپ و رستوران از دیگر امکانات و جاذبههای پارک جنگلی چالدره هستند. عمرانی رکاوندی ابراز کرد: هرکشوری سالانه سهمیهای برای ثبت اثرجهانی در یونسکو دارد و پرونده ثبت جهانی دیوار بزرگ گرگان به همراه چند اثر دیگر از کشورمان به دبیرخانه یونسکو ارسال شده که پس از تایید اولیه در حال تکمیل پرونده هستیم. صخره (تافته کر سر) دارای دیوارهای سنگی با ارتفاع بیش از 100 متر است. بزرگترینِ این آبشارها هم بیش از 10 متر ارتفاع دارد. اگر هوس جنگلگردی آن هم در دل نور را داشتید، جنگلهای متراکم لاویج با بیش از چندین گونه درختان سر به فلک کشیده و کهن، آماده قدمهای شما هستند. شهرستان نور یکی از قدیمیترین شهرهای مازندران است که در قسمت غربی مازندران قرار گرفته است. در این قسمت از مقاله کوه های ایران، میخواهیم معروف ترین کوه های کشورمان را به شما معرفی کنیم از سهند که عروس کوه های ایران است تا دماوند که بلندترین قله آتشفشانی خاورمیانه است برای شما بگوییم. توجه داشته باشید که مسیر جنگل دالخانی در بیشتر قسمت ها شیب رو به بالایی دارد پس بهتر است پیش از حرکت وسیله نقلیه خود را به طور کامل چک کنید تا دچار مشکل نشوید. خان بابا خان فرزند قلی خان پس از دستگیری در سال 1312، به مدت دو سال و نیم در زندان قصر شکنجه شد و در نهایت به دست فردی به نام عباس شش انگشتی به قتل رسید.

ممشی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان ولوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن 185 نفر بودهاست. قلعه پولاد بر بالای کوهی بنا شده که از سه طرف به درههای عمیق منتهی میشود. نام این آبشار از اینجا نشات گرفته که به بخش پایینی حرم یک امامزاده سرازیر میشود. مطمئناً همه ما از دیدن مناطق بکر و دست نخورده لذت میبریم که با دیدنشان تجربه ای تکرار نشدنی برای ما رقم می خورد. بعد هم با کوله باری از سوغاتیهای لاویج همچون عسل یا صنایعدستی چوبی، خاطرهای بهیادماندنی برای خود رقم بزنید. سیدحسین رضوانینمای زیبای برفخانه طزرجان یزد از فراز پناهگاه شیرکوهارتفاعات شیرکوه در جنوب شهر یزد در مرکز ایران واقع شده است. سیدحسین رضوانیپناهگاه برفخانه طزرجان یزدکوه برفخانه با ارتفاع 4011 متر و دیواره 300 متری آن یکی از زیبا ترین قله های ایران است که در روستای طرزجان از توابع شهرستان تفت و در جنوب غربی آن واقع شده است. جنگل شصت کلا بدون شک یکی از همین مناطق است. این آبشار زیبا در دل جنگلها شصت کلاته جای گرفته است و اگر اهل طبیعتگردی هستید، پیشنهاد میدهیم پیاده تا پای آبشار بروید تا نیز از طبیعت منطقه لذت ببرید و نیز پیادهروی خاطرهانگیزی را داشته باشید.علت اینکه به این آبشار باران کوه گفته میشود، ریختن قطرات آب از صخرههای پوشیده از خرهای است که همچون چتر هستند و اگر در فصل زمستان به این محل بیایید با منظرهی قندیلهای زیبا و آویزان از صخرههای مواجه خواهید شد.بهتر است بدانید در انتهای جنگل شصت کلاته، آبشار دیگری به نام شصت کلا وجود دارد که محلیها به آن فیروز محل میگویند.

در ییلاق «اسپی دشت» به تماشای دریایی از ابر بنشینید و بعد به غارها و آبشارهای زیبای ماسال سر بزنید. روستای اولسبلنگاه، از روستاهای ییلاقی ماسال گیلان که در میان ارتفاعات کوههای تالش قرار گرفته و از بهترین مناطق شمال ایران برای مسافرت نیز بهشمار میرود. دشت های لاله واژگون دورود از زیباترین و پرپشت ترین دشتهای لاله به شمار می رود و در دره ها و دامنه کوههای این منطقه انواع مختلف لاله های واژگون رنگارنگ را می توان یافت. امکانات رفاهی بسیار زیادی در این منطقه وجود دارد که می توانند نیاز شما را برای یک یا چند شبانه روز تفریح و گشت و گذار در پارک جنگلی ناهار خوران رفع کنند. این روستا دارای جاذبه های طبیعی بی شماری همچون رودخانه، آبشار، غار”دیوکر”، پارک جنگلی، صخره بزرگ و زیبا به نام”تافته کره سر” و چشمه آب معدنی است که در دل روستا قرار دارد. منگل، روستایی است از توابع بخش شیرگاه شهرستان سوادکوه شمالی در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان هتکه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن 278 نفر بودهاست. جاذبههایی که هرکدام، ظرفیتهای جذب بسیاری از گردشگران را دارند. 3. قدم زدن : قدم زدن و راه رفتن در میانه های طبیعت همیشه آرامشی وصف ناپذیر را به همراه دارد که تجربه کردن آن در این مکان خالی از لطف نیست. یاغکوه، روستایی از توابع بخش شیرگاه شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان شرق وغرب شیرگاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن 156 نفر بودهاست.

میارکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1385، جمعیت آن زیر سه خانوار بودهاست. سنگهایی که در اثر رانش زمین در هم فرو رفتند و آبشار کمی که از دل این سنگها توانسته مسیر خود را پیدا کند و به پیش رود، منظره بینظیری در مقابل چشمانتان قرار میدهد. رشته کوههای بینالود با انواع گلهای دارویی و صنعتی توانسته رونق خوبی برای گردشگری نیشابور باشد. این قلعه در زمان صفویان، قابل سکونت بود اما در نهایت ویران شد و با این وجود، همچنان توانسته صلابت و شکوه خود را برای به نمایش گذاشتن در مقابل گردشگران حفظ کند. بهترین مسیر برای صعود به گردنه رنگی و پریزکوه از روستای چشمه سرنجه در دو کیلومتری دورود است. عکس و خاطره و حس خوب از تماشای طبیعت و جذابیتهای آن جمع کردیم و به انتهای مطلب رسیدیم. در حالی که این چشمه با قرار گرفتن در کنار دهکده کندلوس دارای قابلیت های بسیاری برای برای توسعه صنعت گردشگری و طبیعت گردی دارد. بعد از پیمودن 42 کیلومتر در جادهای پر پیچ و خم و بسیار زیبا، و با توجه به تابلوهای مسیر وارد کندلوس میشوید. مثلا آبشار باباولی هم از موارد دیگری است که در گشتوگذارهای خود باید به آن توجه کنید. آرام آرمانهغار نباتی ندوشندر این غار نخ کشی ضروری نیست ولی انجام آن اطمینان بخش است .در مجموع غار نباتی ندوشن در عین زیبایی غار بزرگ و دشواری نیست. میرارکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه شمالی در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان لفور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن 85 نفر بودهاست. هزاران عکس یادگاری از لبخند شما که به این زیباییها میافزاید، گرفته شده و به آلبوم عکسها و خاطراتتان الصاق میشود.

دیگر ترجیح و امکانات شما برای سفر است که باعث میشود از میان فصلها، زمان مناسب برای گردشگری را انتخاب کنید. یکی دیگر از مکانهای دیدنی نور، کلیسای آنتوان مقدس است. ورپی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان راستوپی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن 71 نفر بودهاست. از این روستا و روستای اوَوییار بگذرید. در فصل پاییز بخش های زیادی از طبیعت سرسبز سوباتان جای خود را به طبیعتی زرد، نارنجی و قهوه ای می دهند و برگ ریزان هایی که در جنگل های اطراف ییلاق رخ می دهد لذت دیگری دارد. پرندگانی چون کبک دری، سار و مرغ کوهی نیز اکوسیستم جانوری این روستا را تشکیل می دهند. سری به این روستا بزنید و در آبهای گرم لاویج، تنی به آب بزنید. بازدید از آبشار آب پری در فصل زمستان، باتوجه به آنکه مسیر دسترسی به آن اندکی دشوار است، توصیه نمیشود. آلاشت با وجود کوچک بودن، مکان های دیدنی تاریخی و جالبی برای بازدید دارد. لاله های واژگون زرد رنگ در دامنه پریز کوه کوچک و بعد از دشت دوم لاله ها قرار دارند. وجه تسمیه ییلاق سوباتان در تالش دلایل زیادی دارد، برخی از ساکنین لیسار معتقد هستند که سوباتان ریشه در گویش ترکی داشته و به معنی فرو ریختن آب است. ولیلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران ایران.درباور برخی افراد ریشه نام ولیلا برمی گردد به اولین ساکنان این روستا یعنی مرد و زنی به نام های ولی و لیلا و به مرور زمان نام ولیلا به وجود امده? در این مقاله سفرزون با برخی از این جاذبههای طبیعی آشنا میشویم. معدن زیراب، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان سرخکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن 63 نفر بودهاست.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ون تا شمال لطفا از سایت ما دیدن کنید.